بطری های پلاستیکی

چگونه بهترین بطری روغن را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین بطری روغن را انتخاب کنیم؟

آیا تا به حال این فکر به ذهنتون رسیده، چرا طعم غذای برخی افراد همیشه بی‌نظیره؟ شاید باورتون نشه؛ اما لازمه بدونید، یکی از رازهای کوچیک اما مهم در آشپزی، انتخاب بهترین بطری روغن! در یه نگاه سطحی به‌ نظر می‌رسه همه بطری‌های روغن فرقی با هم نداشته باشند. اما این انتخاب ساده می‌تونه تفاوت زیادی در کیفیت و طعم غذاهای شما ایجاد کنه. یه بطری مناسب به حفظ طعم و تازگی روغن کمک می‌کنه و با طراحی استاندارش، باعث میشه تا آسون‌تر و لذت‌بخش‌تر ازش استفاده کنید.

در این مقاله، یه گشتی در دنیای بطری‌های روغن می‌زنیم، ویژگی بطری‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم. درنهایت به نکاتی کاربردی و مهم برای انتخاب بهترین بطری پی می‌بریم تا زمان خرید بهترین بطری روغن گیج و سردرگم نشیم. با ما همراه باشید تا با آگاهی کامل، بهترین بطری را برای انواع روغن و در مصارف مختلف انتخاب کنید و در نهایت گزینه مورد نظرتان را از سایت میلوپلاست خریداری کنید.

آشنایی با انواع بطری روغن

بطری‌های روغن از نظر جنس، طراحی و کیفیت‌شون تنوع بالایی دارند و همین تنوع‌ها و تفاوت‌هاست که انتخاب را برای افراد سخت کرده؛ البته اگه قبل از انتخاب با این بطری‌های زیبا و جذاب که هر کدوم یه ویژگی جالب دارند، آشنا بشید، بهتر می‌تونید تصمیم بگیرید که برای بسته‌بندی روغن خوراکی از کدوم استفاده کنید. در این‌جا شما را با انواع بطری روغن خوراکی آشنا می‌کنیم.

بطری روغن پلاستیکی

بطری‌ روغن پلاستیکی به دلیل سبکی و مقاومت بالاشون در برابر شکستگی خیلی محبوبند. پلاستیک‌های استفاده شده برای این نوع بطری‌ها نسبت به نور و اکسیژن مقاومند و روغن را میشه در اون‌ها طولانی مدت نگه داشت.  این نوع بطری روغن مقاوم برای نگهداری روغن‌های آفتابگردان، کانولا و ذرت مناسبند؛ اما ممکنه با برخی مواد خوراکی واکنش نشون بده.

بطری روغن شیشه ای

بطری‌های شیشه‌ای ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و به‌عنوان یه ماده خنثی، میشه ازشون با خیال راحت برای انواع روغن استفاده کرد؛ چون با روغن‌ها وارد واکنش شیمیایی نمی‌شند و به دلیل مقاومت در برابر حرارت و نور، کیفیت روغن را حفظ می‌کنند. به همین خاطر رنگ و بوی روغنی که داخلشون نگهداری میشه، تغییر نمیکنه و به‌ دلیل ظاهر زیبا و شفافی که دارند به خوبی می‌تونید محتویات داخل شیشه را تماشا کنید! مثلا بطری روغن کنجد بهتره که شیشه‌ای باشه، البته از این نوع بطری برای روغن‌های معطر دیگه مثل بطری روغن زیتون بودار هم استفاده می‌کنند.

بطری روغن PET

از این نوع بطری به‌عنوان یه بطری روغن قابل بازیافت یاد میشه.همه مدل  بطری روغن پت های موجود در میلوپلاست شفافیت بالایی دارند و برای تولیدکنندگانی مناسبند که به‌دنبال جذب مشتری هستند. این بطری‌های شفاف روغن علاوه بر وزن سبکشون، در برابر ضربه و شکستگی هم مقاومند و از روغن در برابر عوامل خارجی مانند هوا و رطوبت محافظت می‌کنند. شما می‌تونید از میلوپلاست بطری یک لیتری دسته دار روغن 49 گرم را با همه این ویژگی‌ها تهیه کنید.

بطری 1 لیتری دسته دار روغن

بطری روغن  HDPE

این نوع بطری‌ها که باعنوان بطری پلی اتیلن متراکم هم شناخته می‌شند، بدنه‌ای نیمه شفاف دارند و به‌همین علت روغن‌های داخلشون در معرض نور قرار نمی‌گیرند و در صنایع غذایی به‌عنوان یه بطری روغن ایده‌آل شناخته می‌شند. بطری روغن  HDPE، تا دمای 160 درجه فارنهایت ذوب نمیشه؛ اما نسبت به بطری‌های پت شکنندگی بیشتری داره و بیشتر برای روغن‌ها و مایعاتی که نسبت به نور خیلی حساسند و ممکنه وارد واکنش بشند، استفاده می‌شه. مثلا بطری روغن آفتابگردان که با ویتامین‌های A  و  E غنی شده، بهتره که از این جنس باشه.

بطری روغن پلی اتیلن

این نوع بطری های روغن، از نظر ساختاری شباهت زیادی به بطری HDPE دارند، با این تفاوت که شفات‌تر از بطری‌های  HDPE هستند و خاصیت شکنندگی بیشتری دارند.

بطری روغن پلی پروپیلن

یک نوع ظرف پلاستیکی از جنس پلی‌پروپیلن (PP) هست. به دلیل ویژگی‌هایی مثل مقاومت در برابر حرارت، مقاومت شیمیایی و خواص مکانیکی خوبی که داره، برای بسته‌بندی روغن خیلی مناسبه. این بطری‌ها معمولاً سبک، مقاوم و اقتصادیند و از محتویات داخلشون هم به خوبی محافظت می‌کنند.

بطری‌های روغن علاوه بر جنس بدنه و کیفیت در موارد دیگه‌ای مثل حجم و شکل ظاهری‌شون هم فرق دارند. این‌طور تفاوت‌ها بیشتر به نوع کاربردشون ربط داره. شما می‌تونید انواع ظروف صنایع غذایی را در اشکال و حجم‌های مختلف از این‌جا مشاهده کنید.

بطری 1 لیتری دسته دار روغن

مثلا بطری روغن دهانه گشاد با ابعاد بزرگ بیشتر برای بطری روغن رستوران مناسبه. چون در این طور جاها به حجم زیادی روغن نیاز دارند. در حالی‌که برای بطری روغن آشپزخونه معمولا بطری‌های جمع‌ و جور انتخاب میشه، مثلا بطری 1 لیتری دسته دار روغن بیضی برای آشپزخونه‌های خونگی خیلی مناسبه!

نکاتی برای خرید بطری روغن

در این بخش شما را برای خرید بهترین بطری روغن راهنمایی می‌کنیم.

جنس بطری: جنس بطری نقش مهمی در حفظ کیفیت روغن داره و می‌تونید با توجه به نوع نیازتون یکی از جنس‌هایی که بهشون اشاره کردیم را انتخاب کنید.

درب بطری: درب‌های محکم از نفوذ هوا و رطوبت جلوگیری می‌کنه و باعث میشه روغن تازه و با کیفیت بمونه. البته باید حواستون به نحوه باز و بسته کردن درب بطری هم باشه.

طراحی بطری: بطری‌هایی با دهانه استاندارد استفاده آسون‌تری دارند و میشه اون‌ها را به راحتی پر و خالی کرد. همچنین، بطری‌هایی با طراحی ارگونومیک، مثل بطری 1 لیتری دسته دار روغن به‌راحتی استفاده میشه و برای بسته‌بندی محصولات‌تون خیلی مناسبه.

حجم بطری: بسته به میزان مصرف روغن، حجم بطری را باید انتخاب کرد. بطری‌های کوچک برای مصرف روزمره و بطری‌های بزرگ‌تر برای نگهداری مقادیر بیشتر مناسب‌اند. این‌جا حتی برای افرادی که نیاز به مصرف زیاد روغن ندارند بطری نیم لیتری دسته دار روغن موجوده!

بطری نیم لیتری دسته دار روغن با درب آسان ریز

قیمت بطری روغن: از نکات مهم برای خرید بهترین بطری روغن، توجه به قیمتش هست. البته شما می‌تونید با خرید عمده انواع بطری روغن از میلوپلاست محصول مورد نظرتون را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

سخن آخر

در انتخاب بطری روغن مناسب بررسی مواردی مثل نوع مواد اولیه در ساخت، عدم ترکیب شیمیایی، مقاومت بطری در مقابل ضربه و حرارت خیلی مهمو کاربردیه. شرکت میلوپلاست به‌عنوان یه تولید کننده معتبر در زمینه انواع بطری روغن، به شما کمک می‌کنه تا بهترین انتخاب را داشته باشید. پس برای یه خرید مطمئن همین الان با مشاورین متخصص میلوپلاست تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را کسب کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید