بطری های پلاستیکی

بهترین ظروف پلاستیکی برای نگهداری ادویه‌ها چیست؟

معرفی بهترین ظروف پلاستیکی برای نگهداری ادویه

ادویه‌ها به عنوان طعم‌دهنده‌های غذا، نقشی اساسی در آشپزی دارند. اما نگهداری صحیح آن‌ها برای حفظ کیفیت، عطر و طعم‌شان بسیار مهم است. انتخاب ظرف مناسب، یکی از عوامل کلیدی در نگهداری اصولی ادویه‌ها به حساب می‌آید. در این مقاله، به بررسی 7 مورد از بهترین ظروف پلاستیکی برای نگهداری ادویه‌ها می‌پردازیم. بنابراین اگر شما در پی جستجوی کارخانه تولیدی ظروف پلاستیکی ارزان و در عین حال باکیفیت هستید تا خرید عمده خود را از آنجا انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید، جهت آشنایی بیشتر با این ظروف همراه میلوپلاست باشید.

ظروف پلاستیکی درب‌دار

یکی از بهترین ظروف پلاستیکی که برای نگهداری ادویه‌ از آن‌ها استفاده می‌شود، ظروف درب‌دار پلاستیکی هستند. مواد پلاستیکی مورد استفاده برای این ظروف، سبک بوده و مقاوم در برابر بو و لکه است. علاوه‌بر این، پلاستیک انتخابی سازگار با محیط‌زیست بوده که نیاز به بسته‌بندی یکبار‌مصرف را کاهش می‌دهد و منجر به تولید ضایعات کمتر و آسیب کمتری به زمین می‌شود. ظروف پلاستیکی درب‌دار به‌آسانی از محتویات خود محافظت می‌کنند؛ چرا که درب‌ها محکم می‌چسبند و به همین دلیل هوا یا رطوبت نمی‌تواند به ظرف نفوذ کند و در نتیجه طراوت طولانی‌مدت ادویه‌ها را برای مصرف‌کنندگان به‌همراه دارد. مصرف‌کنندگان می‌توانند هر نوع ادویه؛ اعم از فلفل، نمک، زردچوبه و سایر پودرها را در این ظروف ذخیره کرده و به‌دلیل شفاف بودن ظروف آن، محتویات آن را از بیرون مشاهده کنند.

زیپ‌کیپ‌های پلاستیکی

یکی دیگر از بهترین ظروف پلاستیکی که برای نگهداری ادویه‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیپ‌کیپ‌ها به شمار می‌آیند. زیپ‌کیپ‌ها به‌دلیل قابلیتشان در حفظ طراوت ادویه‌ها، در سال‌های اخیر به‌طور فزاینده‌ای مورد استقبال قرار گرفته‌اند. این کیسه‌ها را از مواد پلاستیکی مرغوبی می‌سازند و به‌گونه ای طراحی می‌شوند که از تاثیر عوامل خارجی بر کیفیت و طعم ادویه‌ها جلوگیری می‌کنند. یکی از بارزترین ویژگی‌های زیپ‌کیپ‌ها، مهروموم بودن آن‌هاست. مهروموم این زیپ‌کیپ‌ها هوادار است؛ به این معنی که طعم و عطر ادویه‌ها را حفظ کرده و در عین حال از ورود هرگونه طعم یا بوی ناخواسته از محیط بیرون جلوگیری می‌کند. بنابراین ادویه‌ها برای مدت طولانی‌تری تازه می‌مانند.

بطری‌های استوانه‌ای برچسب‌دار؛ از بهترین ظروف پلاستیکی

یکی دیگر از بهترین ظروف پلاستیکی برای نگهداری ادویه‌ها بطری‌های استوانه‌ای برچسب‌دار هستند. این بطری‌های پلاستیکی نیز مانند موارد بالا، به‌دلیل ممانعت از ورود رطوبت، حفظ عطر و طعم، دید داشتن به محتویات بطری ادویه و چیدمان و جاگیری منظم و آسان در کابینت یا آشپزخانه به حفظ و سلامت ادویه‌ها کمک می‌کند. از جمله این ظروف می‌توان به بطری 150 سی‌سی ادویه استوانه‌ای طرح اسپیدل میلوپلاست اشاره کرد.

بانکه‌های پلاستیکی با درب چوبی

یکی دیگر از بهترین ظروف پلاستیکی برای نگهداری ادویه‌ها بانکه‌های پلاستیکی با درب چوبی هستند. درب‌های چوبی، به طور طبیعی رطوبت را جذب کرده و از فاسد شدن و کپک زدن ادویه‌ها جلوگیری می‌کند. چوب به‌دلیل خاصیت عایق بودن، از نفوذ نور و هوا به داخل بانکه جلوگیری کرده و عطر و طعم ادویه‌ها را حفظ می‌کند. همچنین ترکیب پلاستیک و چوب، ظاهری زیبا و جذاب به بانکه‌ها داده و به زیبایی دکور آشپزخانه شما کمک می‌کند. علاوه‌بر آن، بانکه‌های پلاستیکی شفاف بوده و امکان مشاهده محتویات داخل بانکه را می‌دهد. مصرف‌کنندگان برای تشخیص آسان ادویه‌های مشابه از یکدیگر، می‌توانند روی این بانکه‌های پلاستیکی برچسب بزنند. با این کار، آن‌ها می‌توانند ادویه‌های مورد نظر خود را به‌راحتی در آشپزخانه پیدا کنند.

جاادویه‌ای با درب فلزی؛ از بهترین ظروف پلاستیکی

پنجمین موردی که از آ‌ن‌ به‌عنوان بهترین ظروف پلاستیکی برای نگهداری ادویه‌ها یاد می‌کنیم، جاادویه‌ای‌ها با درب‌های فلزی به شمار می‌روند. درب‌های فلزی این جاادویه‌ای‌ها به‌طور کامل چفت می‌شوند؛ بنابراین مانع ورود رطوبت و نور به داخل ظرف خواهد شد. به‌علاوه جاادویه‌ای‌های با درب فلزی به‌دلیل ساختار و مواد اولیه‌ای که در ساخت آن‌ها به کار رفته است، در برابر ضربه مقاوم هستند و به‌راحتی شکسته نمی‌شوند. علاوه‌بر آن اکثر ظروف پلاستیکی با درب فلزی را می‌توان در ماشین ظرفشویی شست. همچنین باید توجه داشت که قیمت ظروف پلاستیکی جاادویه‌ای با درب فلزی، مطمئنا گران‌تر از ظروف پلاستیکی درب‌دار خواهد بود.

ظروف ادویه با درب‌های پیچی

یکی دیگر از بهترین ظروف پلاستیکی برای نگهداری ادویه‌ها، ظروف ادویه با درب‌های پیچی هستند که به آن‌ها ادویه‌پاش نیز می‌گویند. درب این ظروف به‌دلیل انعطاف‌پذیری بالا، در سمت راست و چپ خود دارای دو نوع حفره بوده که یکی از آن‌ها دارای حفره‌‌های کوچکتر و دیگری دارای سوراخی بزرگ است. حفره‌های کوچک باعث پاشش کمتر ادویه‌ها می‌شوند و حفره بزرگ برای مصارف بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله این ظروف می‌توان به درب ادویه دهانه 38 میلوپلاست اشاره کرد.

بانکه‌های گیره‌دار؛ از بهترین ظروف پلاستیکی

هفتمین ظرفی که آن را در شمار بهترین ظروف پلاستیکی برای نگهداری ادویه‌ها می‌آوریم، بانکه‌های گیره‌دار هستند. واشر پلاستیکی که بین درب و دهانه ظرف بانکه‌های گیره‌دار قرار می‌گیرد، سبب فشرده شدن هوای داخل ظرف می‌شود و از ورود عوامل خارجی به داخل جلوگیری به عمل می‌آورد. همچنین این بانکه‌ها در اندازه‌های مختلف، طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و متناسب با نیاز مصرف‌کنندگان تولید می‌شوند. امکان باز و بسته شدن آسان آنان نیز از دیگر مزیت‌هایی است که بانکه‌های گیره‌دار را جزو لیست بهترین ظروف پلاستیکی ادویه‌جات آورده است.

2 نکته که برای انتخاب بهترین ظروف پلاستیکی نگهداری ادویه باید بدانید

تا اینجای مقاله شما را با چند نمونه از بهترین ظروف پلاستیکی آشنا کردیم. در ادامه نکات جزئی‌تری که پیش از خرید باید در نظر بگیرید را به شما گوشزد می‌کنیم. همراه ما باشید.

به جنس پلاستیک توجه کنید

یکی از نکاتی که به‌منزله انتخاب بهترین ظروف پلاستیکی باید در نظر بگیریم، جنس پلاستیک است. برای مثال، پلی پروپیلن یک نوع پلاستیک شفاف، بی‌رنگ، بی‌بو و با چگالی کم بوده که در برابر مواد غذایی واکنش نمی‌دهد و در مقابل رطوبت و چربی نیز مقاوم است. پلی اتیلن ترفتالات نیز نوعی پلاستیک شفاف دیگری است که سبک و با مقاومت بالا بوده و از نفوذ هوا و رطوبت به داخل ظرف جلوگیری می‌کند.

رنگ پلاستیک را در نظر بگیرید

دومین نکته‌ای که پیش از خرید و به‌منظور انتخاب بهترین ظروف پلاستیکی باید در نظر بگیریم، رنگ پلاستیک است. ظروف پلاستیکی تیره از ورود نور به داخل ظرف جلوگیری کرده و از فاسد شدن ادویه‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد. علاوه‌بر آن، ظروف پلاستیکی شفاف نیز امکان مشاهده محتویات ظرف را به مصرف‌کنندگان می‌دهد.

کلام آخر میلوپلاست

در این مقاله شما را با 7 مورد از بهترین ظروف پلاستیکی آشنا کردیم. سپس نکاتی را در مورد انتخاب بهترین آن‌ها برای شما بیان کردیم. این ظروف پلاستیکی با ممانعت از ورود هوا، رطوبت و آلودگی، حفظ ادویه‌جات را سبب می‌شوند و سلامت و عطر و طعم آن‌ها را تضمین می‌کنند. شرکت میلوپلاست، یکی از بهترین کارخانه‌های تولید ظروف پلاستیکی بوده که امکان ثبت سفارش کلیه ظروف جاادویه‌ای را فراهم آورده است. برای کسب آگاهی بیشتر و اطلاع از قیمت ظروف پلاستیکی عمده، با کارشناسان فروش ما در تماس باشید. منتظر تماس شما هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید